fbpx

22 златни правила за електронна търговия

22 златни правила за електронна търговия

Искате да привлечете посетители във вашия онлайн магазин? Няма магическа рецепта за решаване на този проблем, но можете да ползвате набор от ефективни инструменти. От счетоводно дружество ЕВРОКАУНТ КОНСУЛТ формулирахме 22 златни правила на електронната търговия.

Правило №1: винаги тествайте

Описание на продукта, снимки, дизайн, отстъпки, споделяне на връзки от сайта, Upsell (прави основната покупка по-скъпа чрез ъпгрейд на продукта или ако клиентът е готов да купи даден продукт от онлайн магазина ви, вие можете да приложите Upsell като му предложите по-висок клас от същия модел на малко по-висока цена), кръстосани продажби, цветови решения – всичко това влияе върху ефективността на бизнеса и се нуждае от постоянно тестване. За успешни продажби е необходим систематичен подход към тестването. Например, съобщението на сайта „не може да се покаже страница“ е истински демотиватор. Ако тези проблеми не се идентифицират проактивно, те могат да продължат много дълго време.

Правило №2: Избягвайте хаоса

Направете сайта си прост и ясен, независимо от това, което продавате. Не се поддавайте на изкушението с твърде много опции и функционалности: не претоварвайте страниците на сайта. Не експериментирайте твърде активно с шрифтове, flash елементи и изскачащи прозорци.

Правило №3: Използвайте индикатори за обратно отброяване

Те показват колко дълго ще продължи конкретна промоция и какво количество стоки е на разположение. Ако тези показатели показват истински цифри (т.е. клиентите не виждат същите стойности като преди седмица), те могат да ви помогнат да играете с желанието на купувачите да не пропуснат изгодна оферта.

Правило №4: предлагайте условна безплатна доставка

Това стимулира продажбите. Разбира се, в този случай разходите за доставка са включени в цената на стоките, но такива предложения винаги са отличен търговски аргумент. Не забравяйте да го споменете на началната страница и в рекламата.

Правило №5: използвайте отзивите на клиентите

Нищо не помага толкова за убеждаването на потребителите, колкото препоръките на други хора. Ето защо, колкото повече положителни отзиви има на страниците на вашия сайт, онлайн магазин толкова по-добре. Опитайте се да си сътрудничите с популярни или известни личности –техните мнения са особено ценни за широката аудитория. Добавете връзка към независима платформа за обратна връзка, отзиви и обърнете внимание, както на положителните отзиви, така и на критиките.

Правило №6: обърнете внимание на текстовете

Направете описанията на продуктите привлекателни и убедителни. Те трябва да бъдат достатъчно подробни, за да задоволят любопитството на клиента. Но не забравяйте, че купувачите се интересуват повече от предимствата на продукта, отколкото от дълъг списък с неговите характеристики.

Правило №7: стартирайте програма за препоръки

Схемата, при която съществуващите клиенти водят нови клиенти, се основава на приятни бонуси, като отстъпки за едната или и за двете страни.

Правило №8: демонстрирайте безопасност

Публикувайте политика за поверителност на клиентите и добавете иконата, значката за SSL сертификат. Помислете за използването на надеждни платформи за електронна търговия (като Shopify или emag за България).

Правило №9: започнете да водите блог или да публикувате в други блогове

Привличайте нови клиенти чрез публикации в тематични блогове. Не се хвалете открито със собствения си магазин, но ще бъде напълно подходящо да добавите кръстосани връзки към блога и онлайн магазина.

Правило №10: направете нещо приятно за клиента

Изпратете подарък заедно с първата поръчка, добавете малък бонус към сумата за повторно пазаруване и собственоръчно подпишете благодарствени картички за новите клиенти. Всичко това са бързи и лесни начини да предразположите купувача и за увеличаване на неговата лоялност.

Правило №11: стимулирайте активността в социалните медии

Помолете клиентите да говорят за покупките в социалните ви мрежи. Използвайте инструменти за споделяне, за да позволите на купувачите лесно да споделят информация за вашите продукти или услуги.

Правило №12: създавайте видео съдържание

Това може да бъде продуктова демонстрация, видео инструкция или просто забавен кратък видеоклип за продукта. Хората обичат да гледат видеоклипове и да ги споделят и, както показва практиката, такова съдържание стимулира продажбите.

Правило №13: бъдете отзивчиви и отговаряйте на въпросите на клиентите

Ако рядко получавате въпроси от клиенти, тогава ще можете да ги обработвате по телефона или електронната поща. Но когато няколко стотин съобщения идват от вашия сайт всеки ден, струва си да обмислите създаването на текстов чат или дори чат бот.

Правило №14: поставете потребителя на първо място

С други думи, оптимизирайте интерфейса, винаги мислете за нуждите на посетителите на вашия сайт, онлайн магазин, платформа за електронна търговия. Оформянето на поръчката трябва да бъде лесно, опростено и логично. Колкото по-малко кликвания прави потребителят за търсене и плащане на желания продукт, толкова по-добре!

Правило №15: не пестете от снимки

За създаването на основни имиджови изображения си струва да се обърнете към професионален фотограф. Въпреки това, в случай на снимки на стоки, тези услуги могат да бъдат прекалено скъпи, особено ако гамата ви непрекъснато се актуализира. В повечето случаи за качествени снимки ще са достатъчни камерата на модерен смартфон, монохромен фон, естествена светлина и статив.

Правило №16: не прекалявайте с предложенията и избора

Ако човек иска да направи конкретна покупка, твърде много информация може да го отблъсне.

Правило №17: не пренебрегвайте мобилните технологии

Сериозна търговска стратегия в интернет е невъзможно да се изгради без да се вземат предвид мобилните устройства. Според някои оценки над 50% от онлайн покупките се правят от мобилни устройства. С други думи, времето, прекарано в оптимизирането на сайта за мобилни потребители, наистина може да се изплати.

Правило №18: не забравяйте за клиентите

След известно време, след като направят поръчка, напомнете на клиента за себе си по имейл. Предлагайте бонус, когато купува същите или подобни продукти, като отстъпка или безплатна доставка.

Правило №19: не крийте информация за допълнителните разходи

Често се случва, когато доволен клиент отива към оформяне на поръчката и плащане, разходите за доставка да станат неприятна изненада за него. Това са допълнителните разходи за доставка, които най-често принуждават купувачите да се откажат от поръчката. Можете да предложите три варианта за решаване на този проблем: опция безплатна доставка над определена минимална сума на покупката, включването на разходите за доставка в цената или инструмент, който позволява на клиента да въведе своите данни и да разберете цената за доставка в реално време. Каквото и да изберете, прозрачността винаги е важна.

Правило №20: не усложнявайте живота на купувачите

Дори ако искат да върнат закупените стоки. Те все пак ще останат с положително впечатление, ако процесът на връщане е бърз и лесен.

Правило №21: не изисквайте регистрация без сериозни причини!

Когато клиентът отива в обикновен магазин, не се изисква регистрация. Тогава защо е нужна в интернет? Не забравяйте: пазаруването трябва да бъде възможно най-удобно.

Правило №22: сериозно. Не изисквайте регистрация без сериозни причини

Създайте вариант за клиента за поръчка като гост или с регистрация като дадете вид бонус или отстъпка при регистрация.

Стартирали сте онлайн бизнес? Имате нужда от ред в счетоводството и финансите си?

Счетоводно дружество ЕВРОКАУНТ КОНСУЛТ е насреща! Свържете се с нас сега!

 

Нуждаете се от консултация?

Свържете се с нас