fbpx

7 съвета за начинаещи бизнесмени

7 съвета за начинаещи бизнесмени

Много начинаещи предприемачи се интересуват от въпроса: Какво трябва да знаят преди да започнат бизнеса си? Какво не трябва да се пренебрегва? Какви са ключовете за успеха? Какви действия точно ще доведат до провал?

От счетоводно дружество ЕВРОКАУНТ КОНСУЛТ ще дадем някои съвети, които ще ви помогнат да избегнете общи и често допускани грешки. Всеки бизнес е индивидуален и това, което работи в един случай, може да се окаже неефективно при подобни, но други обстоятелства. И така, какво трябва да знае един начинаещ предприемач, който започва бизнеса си?

1. Животът ви никога няма да бъде същият, както преди

Да, звучи малко патетично, но сега сериозно – пригответе се за голяма промяна. На обичайният си ритъм на живот можете да кажете сбогом, поне за известно време. Особено остро ще почувствате разликата, ако промените статута си на служител на предприемач. График от 8 до 5 или от 9 до 6 с два почивни дни на седмица сега ще ви се стори голям подарък, тъй като собствен проект ще изисква от вас много повече усилия, време и енергия. Но възвръщаемостта от бизнеса е много по-голяма, защото в резултат на това ще имате любим бизнес, който може да донесе много сериозна печалба и безценна свобода.

2. Рискът отсега нататък ще е вашият постоянен спътник

В бизнеса, било то онлайн магазин, офлайн магазин, кафене и т.н., нищо не може да се предвиди със сигурност. Инвестирайки във всяка идея, дори и при наличието на компетентен бизнес план (виж предишната статия), рискувате да загубите всичко. И ако стартът е успешен и се появят първите клиенти, това не означава, че рискът е преминал. Всяка сделка, всеки нов партньор, всяка нова партида стоки за продажба са риск. И винаги ще бъде така. Но това е нормална част от развитието на бизнеса, а от успешното преодоляване на следващата „пречка“ ще получите огромно удовлетворение. Така че се пригответе за едно вълнуващо пътешествие, което със сигурност няма да бъде скучно!

3. Финансиране на бизнеса – какво ще стане, ако няма пари?

Всеки бизнес предполага наличието на бюджет, стартов капитал. В идеалния случай вашите лични средства трябва да бъдат включени и основна част. Но ако няма такива, огледайте се наоколо: държавни програми, европейски програми, инвеститори, партньори, банкови заеми.

4. Не забравяйте да анализирате търсенето и предлагането

Колкото повече информация събирате за това, което се случва на пазара, толкова по-лесно ще бъде да вземате решения в бъдеще. Трябва да знаете всичко за възможностите на конкурентите си, за нуждите и интересите на клиентите. Тази информация ще ви помогне не само да избегнете много грешки, но и да направите подробен бизнес план.

5. Разработване на бизнес план – задължителен етап!

Много начинаещи предприемачи подценяват този документ. Казват, че всичко им е в главата, ще се справят и без това. Този подход е погрешен. Бизнес планът е най-важният инструмент за планиране на бизнеса. Той също така е необходим за привличане на инвеститори, кредитиране, получаване на международни безвъзмездни средства, средства по европрограми, представяне на проекта на потенциални партньори и т.н. И дори ако всичко това не е включено в плановете ви, бизнес планът ще е необходим за вътрешна употреба. В него трябва да бъдат записани всички разходи за оценка на риска.

6. Приходите в действие

Много бизнесмени повтарят една грешка – бързат да похарчат първите спечелени пари за лични нужди. Финансовите въпроси изискват дисциплинирано отношение: в бизнеса това означава връщане на доходите в бизнеса. В случай на онлайн магазин, парите могат да се използват за разширяване на асортимента.

Финансовата дисциплина е свързана и с икономии. Например, за да започнете, можете да използвате използвано или втора употреба оборудване и да преминете към нещо по-иновативно, когато проектът достигне стабилна печалба. Също така не е необходимо веднага да наемате пълен персонал в офиса, защото можете да прибягвате до услугите на специалисти на свободна практика.

7. Уникална оферта или вашето уникално търговско предложение – най-доброто оръжие в борбата с конкуренцията

Работата с конкурентите е неразделна част от всеки бизнес. Има концепции, които помагат да се задържите на повърхността и да се противопоставите на натиска на конкурентните предприятия. Например УТП. Уникално предложение предполага концентрация на определен тесен сегмент от клиенти, обръщение към определен кръг клиенти (бележник за водене на семейния бюджет, курсове по салса за домакини и т.н.). Измислете нещо уникално за вашия бизнес, което ще ви помогне да привлечете повече купувачи чрез оригиналност. Развивайки се в тясна ниша, ще получите клиентите си и ще се предпазите от конкурентите, които работят във вашия или съседния сегмент на пазара.

И последният, но основен съвет: не се отказвайте при първия неуспех. Упорито се движете към целта си, станете най-добрите в бизнеса си и това ще ви даде увереност. Ще се справите!

 

Нуждаете се от консултация?

Свържете се с нас